Gottfried Wolfgang PDF

This article includes a list of references, related reading or external links, but its sources remain unclear because it lacks inline gottfried Wolfgang PDF. Middle High German courtly romance Tristan, an adaptation of the 12th-century Tristan and Iseult legend. Other than an origin in or close association with Strasbourg, nothing is known of his life.


Ce livre a été relu et corrigé.
Il est parfaitement mis en pages pour une lecture sur liseuse électronique.

Extrait ( nouvelle ) :
Je me trouvais depuis quelque temps à Boulogne, et comme le jour de mon départ approchait, un matin, mon hôte m’aborde gracieusement et me présentant un rouleau de paperasses assez volumineux  :
— Tenez, me dit-il, permettez-moi. Monsieur, vous offrir ceci, vous en pourrez sans doute tirer un meilleur parti que moi. Un jeune Anglais fort taciturne et fort bizarre logeait ici  : il y a bien de cela deux ans… Un soir, il sortit  ; on le vit se diriger vers la jetée, et depuis je n’ai plus eu de lui ni trace ni nouvelles. Ces papiers sont restés en ma possession, ainsi que tout son bagage, assez mince du reste, fort mince même… Hélas  ! il passait toutes ses journées et toutes ses nuits à penser ou à écrire, le pauvre jeune homme  !…
La fin si cruelle de ce jeune étranger qui comme tant d’autres avait rêvé sans doute une mort bien douce après une carrière pleine de gloire et de félicité… cette douleur si isolée, si obscure, que les flots de la mer où elle était allée s’éteindre en connaissaient seuls le secret, m’avaient touché vivement  ; j’étais dans une émotion pénible  ; je m’enfermai dans ma chambre, et je me pris à parcourir avec avidité, l’âme remplie de découragement, les papiers qui venaient de m’être confiés, tristes et derniers vestiges d’une intelligence qui avait succombé dans la lutte  ! — perdue sans retour, anéantie  !…

Tristan ends abruptly, and according to the testimony of Ulrich von Türheim and Heinrich von Freiberg, two people who provided endings for Tristan, Gottfried died before finishing the work. His thorough familiarity with Latin literature and rhetorical theory suggest someone who had enjoyed a high level of monastic education. He also shows detailed technical knowledge of music and hunting, far beyond anything found in the works of his contemporaries. Gottfried draws more on the learned tradition of medieval humanism than on the chivalric ethos shared by his major literary contemporaries.

That his home was in Strasbourg is supported by the fact that the earliest manuscripts of Tristan, dating from the first half of the 13th century, show features of Alemannic and specifically Alsatian dialect. Gottfried’s rhetorical style is very distinct among his contemporaries. It is incredibly complex, marked by the extensive use of symmetrical structure in his organization of Tristan as a whole, as well as in the structure of individual passages. Gottfried also uses detailed word and sound patterns, playing with such things as rhyme, alliteration, and assonance. One of the greatest hallmarks of Gottfried’s style is his skillful use of irony, to both humorous and tragic effects.